Thursday 21 February 2013

FISHING BAY RESORT, MERSING


Sebenarnya aku pergi kat tempat nie dah lama dah, dalam bulan April 2012. cuma sekarang bila duk tengok gambar2 lama, ternampak pulak keindahan suasana kat tempat ni. Itu yang buat aku terpanggil untuk tulis pasal tempat nie. Aku dan kawan aku pergi kat sini sebab ianya agak jauh dari Nilai, dan dalam usaha untuk 'menerai' kete yang baru beberapa minggu dibeli dek kawan aku, Hana. 

 
Tapi percutian 3 hari 2 malam kat sini memang berbaloi. Masuk je ke kawasan Fishing Bay Resort nie buat hati tertawan dengan keadaannya yang nyaman dan kehijauan suasana. Aku nie nak kata jiwang, takla jugak. Tapi aku memang suka tempat2 yang nampak hijau dan cantik. Semua orang sama je kot, ye tak?




 
Pantainya bersih dan bukak je pintu bilik dah boleh terus ke pantai! Orangpun tak ramai untuk melakukan pencemaran di pantai ni.Resort ni jugak ada sediakan kerusi kayu untuk pengunjung berehat di pantai. Boleh minum petang sambil tengok laut. Pehhhh best giler wei!







Lagi satu, Fishing Bay Resort ni jugak ada sediakan kolam renang. Jadi kalau tak nak mandi air masin, boeh je lepak kat kolam. Siap ada gelongsor untuk bebudak lagi. Dari kolam ni pun boleh nampak laut. Memang sesiapa yang tak pernah datang ke Mersing, kalau nak datang, silalah menginap kat sini. Aku promote bukan dapat komisyen beb. Sumpah!. Hehehe.



















Kalau boring duduk kat bilik boleh merayau sekitar resort dan sekitar Mersing. Ada macam-macam yang menarik. Ada satu tempat tu, entah kat mana, akupun tak ingat, pasir kat pantai dia hitam! Unik sungguh! Aku siap berhenti untuk ambik gambar lagi. Cuma tak nampak pulak sesiapa yang mandi manda kat sini. Mungkin tak boleh mandila kot.
Tempat makanpun ada banyak di Mersing. Pergi je kat mana-mana, singgah dan makan. Gerenti best punya. Tapi kat Resort ni pun makanan diapun ok gak. Aku cuma sarapan pagi je. Lunch dan dinner memang sengaja cari kat sekitar Mersing.
 
 Ni suasana cafe di Fishing Bay Resort nie. Best!
 







Ni nombor room bilik yang aku sewa. Tempat kunci dia pun klasik!















 






Cak! Cer cari orang yang tersembunyi....Huhuhu














1 comment:

  1. Heya outstanding blog! Does running a blog like this
    take a large amount of work? I've virtually no expertise in programming but I was hoping to start my own blog soon. Anyway, should you have any suggestions or tips for new blog owners please share. I understand this is off topic but I just needed to ask. Thanks a lot!

    Feel free to surf to my blog; Phezulu Safari Park Co Za

    ReplyDelete